Dat ligt aan het publiek. Als het publiek, als het concert is afgelopen, blijft klappen (en liefst ook nog gillen en stampen) dan is zo'n artiest bijna verplicht een toegift te geven. En bij de heel grote artiesten blijft het daar meestal niet bij. Dan komt er nog een 2e of 3e toegift.

In het algemeen kun je stellen, dat hoe mooier, virtuozer, unieker, of noem maar op, zo'n concert is, hoe groter de kans op een toegift. Uiteindelijk bepaalt het publiek of het gebeurt. Want de artiest gaat af als een gieter, als hij nog een keertje terugkomt voor zijn toegift, en de mensen zijn al op weg naar de garderobe. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee niet altijd sommige artiesten hebben er een hekel aan en doen het niet.Dit heb ik meerdere keren mee gemaakt.Persoonlijk hoeft het van mij ook niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is vaak wel gebruikelijk. Ik heb bijna nooit meegemaakt dat dit niet gebeurde.