Werkt de pil voor mij nu al?

Hoi,
Ik ben na een lange tijd weer begonnen met de pil. Nu ben ik na mijn menstruatie begonnen waardoor ik de eerste maand nog niet beschermd. Hoe zit dit als ik doorslik (zonder stopweek dus) met de tweede maand? Ben ik dan wel beschermd?
Bedankt alvast

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (1)

Ja. Je hoeft niet per se elke vier weken een onttrekkingsbloeding te hebben. Je kunt ook de stopweek overslaan of verkorten. Je verliest dan minder vaak of minder lang bloed. De anticonceptiepil is dan nog steeds betrouwbaar en het is ook niet ongezond.