Kan regelmatig je mond spoelen met mondwater ervoor zorgen dat je stopt met roken?

een maand geleden
TurfGraver
een maand geleden
Hoe zou dat er voor moeten zorgen dat je stopt met roken?
jc54
een maand geleden
Alleen spoelen met mondwater zal een verstokte roker niet weerhouden om nogmaals aan te steken. Daar is ook een hoop doorzettingsvermogen en wil om te stoppen voor nodig.
Amadea
een maand geleden
Uit onderzoek is gebleken dat er nadelen zitten aan dagelijks gebruik van antibacterieel mondwater. Naast slechte bacteriën doodt antibacterieel mondwater namelijk ook goede bacteriën. Deze goede bacteriën zorgen ervoor dat bloedvaten niet vernauwen en de bloeddruk laag blijft. Door het doden van de goede bacteriën vernauwen de bloedvaten en stijgt de bloeddruk. Bij proefpersonen die twee keer per dag mondwater gebruikten was dit meteen terug te zien in de bloeddruk. Een hoge bloeddruk zorgt voor een grotere kans op een beroerte en op hartziekten. Nader onderzoek is nodig om hier meer duidelijkheid over te krijgen. Tot die tijd is het verstandig om niet te vaak mondwater te gebruiken. Laat staan dus nog meer keer dan tweemaal daags!

Geef als eerste antwoord