Kent iemand een goede methode om je longen te ontgiften als je veel gerookt hebt en hoe stop je het best?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
7K

Antwoorden (2)

Er is één methode die je longen volkomen kan ontgiften en die methode is: Stoppen met roken..

Het zelfreinigend vermogen van het lichaam is een fantastisch 'systeem' en het werkt bovendien vierentwintig uur per dag en zeven dagen per week continu door.

Ook gedurende de tijd dat je rookt werkt dat zelfreinigend systeem door maar door het tegelijkertijd blijven doorroken wordt het reinigingssysteem continu ingehaald door 'de vervuiling' en dat is dus..vechten tegen de bierkaai.

Als je stopt met roken zijn je longen bunnen een tijdsbestek van c.a. drie maanden volkomen gereinigd.

Echter de reeds aangebrachte schade, zoals al afgestorven trilhaartjes die in het vuil dat erin is gekomen naar de keel transporteren, (die schade dus) is blijvend.

En dan nu het stoppen: In het beroemde boek van Alan Carr: 'Stoppen met roken' kun je perfect lezen hoe je moet stoppen en dat zijn systeem fantastisch werkt kan ik je uit eigen ervaring/ondervinding zeggen.

Ik heb c.a. achtendertig jaar gemiddeld achtendertig sigaretten per dag gerookt.

Zelfs al tijdens het lezen van het bewuste boek besloot ik te stoppen en ja..

Het heeft mij totaal geen moeite gekost om het roken te laten. Ook later niet. Ik mis het roken nu, na bijna vijftien jaar, nog altijd niet.

Als anderen in mijn omgeving een sigaretje opsteken..geen probleem voor mij. Ik geef ze zelf een vuurtje omdat ik juist vòòr ik stopte een vijftigtal aanstekers had gekocht.

Ik kan je het boek echt van harte aanraden en wens je toe dat je met net zo weinig moeite als ik destijds ..lekker stopt..Veel succes in elk geval.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afbouw door nicotinepleisters..houdt alleen maar de verslaving in stand. Bovendien is bewezen dat in één keer ophouden altijd nog het beste werkt. Mezelf als voorbeeld stellen is zeker wèl juist. Ik heb achtendertig jaar achtendertig sigaretten per dag gerookt en eerdere pogingen ermee te stoppen door langzaam te minderen..lukten niet. Begeleiding heb je echt niet nodig met de methode van Alan Carr. Overigens lukt het niet, zoals jij zegt..slechts zelden.. maar juist heel dikwijls. Want zeer veel mensen zijn er al vanaf geraakt door de methode Carr. Tot de vragensteller zou ik willen zeggen: Laat je niet door de reactie van viridiflavus ontmoedigen en stop ermee met de door mij genoemde methode..Bij mij werkte het perfect. Groet, Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben als zware roker gewoon gestopt. Ik heb alle kaarsen en lucifers, sigaretten, asbakken en aanstekers in eén keer de deur uitgegooid en heb daarna nooit meer één sigaret aangeraakt en ik wil het ook niet. Ook als een ander zo'n lekker sigaretje opsteekt. Cold Turkey werkte voor mij best. Na een tijdje worden je longen gewoon weer schoon en toen ik een tijd geleden een zware operatie moest ondergaan was de anesthesist erg tevreden met mijn schone longen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schouderklop voor jou, Buziau. Als je het zonder iets van hulp ook kunt..is dat natuurlijk helemaal perfect. Groet,
Ton
Je stopt het beste met roken door geen sigaret meer op te steken. Zo lang je dat doet ben je een niet-roker!

Even zonder gekheid: als je ècht wilt stoppen, doe het dan!
Gewoon cold-turkey... Wanneer je dusdanig niet te genieten bent dat je héle omgeving je sigaretten aan gaat bieden, dan zou je eventueel kunnen overwegen om te stoppen met behulp van Zyban. Dit middel is ontwikkeld om psychische klachten van soldaten te verminderen tijdens uitzending, maar deze soldaten hadden naast een gezonder psychisch welzijn ook geen trek meer in een sigaret. Er werd massaal gestopt!
De dokter kan je Zyban voorschrijven. Let hierbij goed op dat de voorschriften van de bijsluiter gevolgd worden. Er zijn huisartsen die de hiervan afwijken en dit heeft geen positieve weerslag op het hele stopproces. (Je moet het middel al beginnen te slikken vóór je stopdatum.)

Let wel: Gebruik dit middel alleen als JIJ zelf wilt stoppen. Het is gedoemd te mislukken als je niet gemotiveerd bent.

Ik spreek uit ervaring! Ik ben zelf zonder hulpmiddelen gestopt. Mijn man (na diverse malen zonder en tè chagrijnig) door middel van ondersteuning van Zyban. Dit leek hèt wondermiddel in onze omgeving en toen hebben we twee stoppogingen met Zyban zien mislukken bij mensen die niet ècht gemotiveerd waren, maar op een gemakkelijke manier wilden stoppen. Dit werkte niet... :-(

Goede methoden om je longen te ontgiften?

Je lichaam is zelfreinigend. Je kunt je lichaam het beste ondersteunen door zo gezond mogelijk te leven.
- Niet roken is natuurlijk de eerste vereiste.
- Afhankelijk van je mogelijkheden kun je ervoor zorgen dat je zo min mogelijk in een rokerige ruimte hoeft te vertoeven. Zo voorkom je dat er steeds weer 'nieuwe vervuiling' bij komt.
- Eet en drink gezond en verstandig. Let erop dat de ADH van vitamine C voor rokers ligt op 105 mg per dag ipv 70 mg voor niet-rokers. Neem gerust een bruistablet van 1000 of 1500 mg per dag. Deze zijn te koop bij een drogisterij.

Binnen 72 uur na de laatste sigaret ervaren stoppers al meer lucht, doordat de bronchiën zich kunnen ontspannen.
Gezondheidsaspecten op de lange termijn hebben meer te maken met eventuele door het roken beschadigde cellen, dan met nog in het lichaam aanwezige schadelijke stoffen. Dit is moeilijk in cijfers weer te geven, want dat hangt van teveel factoren af. Toch kan men zeggen dat allerlei risico’s snel dalen.

Meer lezen? http://stoppenmetrokenisgeen.punt.nl/